بازار آهن کاوه آبگرم

بازار آهن کاوه آبگرم

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۹ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معرفی شهر آبگرم (آوج)

آبگرم یکی از شهرهای شهرستان آوج از استان قزوین می باشد که طبق سرشماری های سال ۱۳۹۰، دارای جمعیت ۳۹۶۵ بود.

شهر آبگرم به دلیل وجود آب های گرم که خواص دارویی و درمانی دارد و از اسم آن نیز پیداست مشهور می باشد و همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر نقاط کشور و حتی کشور های دیگر به خود جذب می کند.
آب مجموعه آب گرم ارشیا از چشمه ای به نام خرقان تامین می شود که باعث می شود با نام آبگرم خرقان نیز معروف باشد.
علاوه بر این ها در شهر آبگرم جاذبه ها گردشگری دیگری نیز چون؛ حمام ارشیا، حمام قوتور سو، چشمه علی (علی بلاغی)، پل‌های تاریخی ورودی شهر، برجهای دوقلوی خرقان، غار مغار،  راه باصفای عباس‌آباد، چشمه‌های قرخبلاغ، امامزاده های بخش و همچنین فروشگاه های مهمی نیز قرار دارند.

در یکی از نزدیک ترین مناطق گردشگری به شهر آبگرم که کاروانسرای شاه عباسی می باشد، می توان به غلت اصلی گردشگر محور بودن این منطقه پی برد.
از زمان های قدیم و دوره صفوی این منطقه یکی از راه های اصلی رفت و آمد بود و کاروانسراهای بسیاری از منطقه عبور می کردند.

در صورتی که قصد سفر به شهر آب گرم را دارید، طبق توصیه کارشناسان، توصیه می شود در فصل های پاییز و زمستان به این منطقه سفر کنید.

احداث بازار آهن کاوه آبگرم

طبق مصاحبه ای که با آقای محمد اسدی، کارفرمای پروژه بازار آهن کاوه شهر آبگرم صورت گرفت، اعلام کرد:
اجرای این پروژه در مساحتی به بزرگی 31500 مترمربع و دریافت مجوز برای زیربنای تجاری و کارگاهی 10535 متر مربع از تاریخ 18 بهمن سال 1396 آغاز شده است.
این پروژه دارای 147 واحد می باشد که 7 واحد آن به غرفه های تجاری - کارگاهی بازارآهن اختصاص دارد که با هزینه 200 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
اهداف اصلی این پروژه، با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مجموعه عصر آهن، به صورت زیر می باشد.
1. اشتغال زایی
2. رونق اقتصادی
3. خارج کردن مشاغل تولیدی و پر سر و صدا از شهر آبگرم

این پروژه عظیم دارای انواع امکانات تجاری، کارگاهی و رفاهی نظیر : رستوران، باجه بانک، باسکول، دفاتر تجار و باربری، پارکینگ ماشین‌آلات، دفاتر و امانات مدیریتی، فضای سبز، کنتور برق سه فاز و ارائه سند مالکیت برای کلیه واحدهای تجاری - کارگاهی و تولیدی می باشد.
پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه که سوله های بزرگ 200 متری نیز در آن وجود دارد، مشاغل تولیدی، فنی و کارگاهی با سر و صدای بالا که باعث مزاحمت های شهری می شود،  از داخل شهر آبگرم خارج شوند.

طبق اعلام کارفرمای این پروژه، با افتتاح پروژه بازار آهن شهر آبگرم به بیش از 400 نفر اشغالی جدید ایجاد خواهد شد و با حمایت های شهرداری و بخش خصوصی، بیش از 200 شغل پر سر و صدا از داخل شهر خارج خواهد شد.
طبق پیشبینی های صورت گرفت انجام این فرآیند برای بازار آهن کاوه آبگرم، حدود 1 سال به طول خواهد کشید و در بهمن ماه سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید.

سخن پایانی

پروژه بازار آهن کاوه شهر آبگرم، دارای نمونه مشابه در استان قزوین نمی باشد و پیش بینی می شود به دلیل توریستی بودن شهر آبگرم به علت وجود آب های درمانی و همچنین با افتتاح پروژه بازار آهن آبگرم، شاهد رونق هر چه بیشتر این منطقه شویم.
اولویت فروش واحد ها به اهالی فعال در این صنف از داخل شهر و استان خواهد بود و همچنین از دیگر استان های هم جوار نظیر تهران، البرز، سمنان، همدان، کرمانشاه استقبال چشم گیری صورت گرفته است.

امیدواریم افتتاح این پروژه عظیم که توسط آقای اسدی، سرمایه گذار و کارفرما صورت گرفته است، سبب رونق هرچه بیشتر این منطقه و همچنین تبدیل به یک برند داخلی شدن آن شود.

از اینکه تا انتها با این مقاله اختصاصی از مجموعه عصرآهن همراه بودید صمیمانه سپاس گذاریم.

بخوانید: افزایش تولید فولاد در ایران مطابق گزارش انجمن جهانی فولاد

۰۲۸۱۴
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱