کتاب سال فولاد ایران نسخه دوم 1398

کتاب سال فولاد ایران نسخه دوم 1398

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 5 دقیقه

کتاب سال فولاد ایران که با همفکری تحلیلگران و نظرات کارشناسان برای دومین سال نسخه سال نود و هشت متوالی منتشر شده است، بیشتر اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بازار فولاد را در اختیار فعالان حرفه ای بازار آهن و فولاد قرار می دهد و با ترسیم روند بازار فولاد به وسیله آمار دقیق و گزارشات موثق به فعالان این صنعت قدرت تحلیل بیشتری می دهد.

معرفی کتاب سال فولاد ایران 1398

آنچه که برای دومین سال متوالی در کتاب سال فولاد ایران به فعالان جامعه فولادی ارائه و منتشر شده در نه فصل به بررسی تحلیلی و آماری وضعیت فولاد ایران و جهان پرداخته شده است.

فصل اول کتاب سال فولاد ایران، راهنما و گزارش مقایسه ای تولید، مصرف فولاد ایران، صادرات و واردات است.

فصل دوم این کتاب به تولید اختصاص یافته و شامل روند ماهانه تولید محصولات زنجیره فولاد، ضریب بهره برداری تولید در کارخانجات ذوب، نورد و آهن اسفنجی و سهم هر شرکت در تولید فولاد ایران می باشد.

فصل سوم این کتاب صادرات و واردات را رصد کرده است که روند ماهانه حجم صادرات و واردات فولاد، ارزش ریالی و دلاری صادرات و واردات فولاد، مقاصد صادراتی و مبادی وارداتی فولاد ایران، گزارش مقایسه ای ردیف تعرفه های موثر بر صادرات و واردات فولاد ایران و سهم صادرات از تولید هر محصول فولادی می باشد.

فصل چهارم این کتاب موضوع قیمت را مورد بررسی قرار داده و شامل مباحثی از قبیل گزارش مقایسه ای روند قیمت داخلی و جهانی محصولات فولادی و شاخص های قیمتی بین مواد اولیه و محصولات زنجیره فولاد می باشد.

فصل پنجم این کتاب تحت عنوان بورس در بخش های مختلف به گزارش مقایسه ای عرضه و معاملات فولاد در بورس کالا و وضعیت سهام شرکت های فولادی در بورس اوراق بهادار پرداخته است.

فصل ششم این کتاب واحدها و طرح های فعال و در حال احداث فولادی اعم از فولاد خام، گندله، آهن اسفنجی و… را معرفی کرده است.

فصل هفتم این کتاب به فولاد جهان اختصاص یافته که شامل گزارش مقایسه ای کشورهای برتر تولیدکننده فولاد جهان در چند سال اخیر، پیش بینی مصرف فولاد در نقاط مختلف جهان و چالش های بازار فولاد جهان در سال جاری است.

فصل هشتم این کتاب لیست شرکت های تولیدکنندگان فولاد ایران به تفکیک محصول و ظرفیت را در خود جای داده است.

فصل آخر کتاب سال فولاد ایران به گزارش عملکرد شرکت های فعال بازار اختصاص داده شده است.

اهمیت کتاب سال فولاد ایران، سال 1398

کتاب سال فولاد ایران از این نظر مهم است که هر فعال فولادی برای تولید، تجارت و سرمایه گذاری به اطلاعات مبنایی و کاربردی که دورنمایی از بازار را بهتر روشن کند نیاز دارد و کتاب سال این اطلاعات را به صورت فشرده، مفید و به همراه توضیحات لازم آماده کرده است.

ارزش اطلاعاتی که درکتاب سال فولاد ایران منتشر شده، به شناخت و تحلیل بهتری از بازار منجر می شود.
پیش از این، همه فعالان فولاد خواستار دریافت اطلاعات و آمارهای تحلیلی از وضعیت سهام شرکت های فولادی در بورس، واحدهای فعال و طرح های در حال احداث زنجیره فولاد، درصد پوشش ظرفیت کارخانجات ذوب، نورد و آهن اسفنجی، نمودار سود و زیان نورد، ذوب و آهن اسفنجی، مقاصد صادراتی و مبادی وارداتی هر محصول فولادی، ارزش ریالی و ارزی صادرات و واردات فولاد، سهم هر شرکت در تولید فولاد ایران، روند قیمتی محصولات فولادی شامل میلگرد، شمش، اسلب، ورق و تیرآهن، توازن عرضه و تقاضا در زنجیره فولاد، عرضه ها و معاملات بورس کالا، اطلاعات کارخانجات فولاد ایران، اطلاعات طرح های بهره برداری شده جدید بوده اند که هم اکنون تمام این اطلاعات یکجا در یک کتاب راهنما تهیه شده است.

لذا، کتاب سال فولاد ایران به عنوان مرجع کاربردی صنعت و بازار فولاد ایران در بهره برداری سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، سیاستگذاران و فعالان زنجیره فولاد از اطلاعات تحلیلی و مطمئن مفید خواهد بود.

نسخه دوم کتاب سال فولاد ایران

دومین کتاب سال فولاد ایران نسخه سال نود و هشت با سیاستگذاری چهره های شناخته شده فولادی شامل اعضای هیئت مدیره و دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تدوین شده است.
در مراسم رونمایی از کتاب سال فولاد که سال قبل در مجمع سالیانه انجمن تولیدکنندگان فولاد در هتل همای تهران برگزار شده بود، نیز مقامات دولتی و مدیران کارخانجات بزرگ فولاد کشور حضور داشتند.

این اثر تخصصی در مورد فولاد ایران و جهان با مشارکت هلدینگ ها، شرکت تولیدکننده ها، تأمین کننده ها و نهادهای تاثیرگذار در صنعت فولاد به شرح ذیل منتشر شده است:

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت فولاد خوزستان

هلدینگ هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)

مجتمع فولاد خراسان

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

شرکت فولاد آلیاژی ایران

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد هرمزگان

شرکت بورس کالای ایران

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت فولاد متیل، شرکت توکا فولاد

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

شرکت ورق های پوششدار تاراز

شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری

شرکت فولاد سنگان

شرکت ایریسا

شرکت مهندسی فولاد مبارکه

شرکت فولاد آتیه خلیج فارس

مجتمع فولاد صنعت بناب

هلدینگ صنایع فولاد کرمان

شرکت جهان فولاد سیرجان

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر

مجتمع فولاد غدیر نی ریز

شرکت ذوب آهن بیستون، شرکت نفت و گاز سرو

شرکت صنعت ورق آرین پاژ

شرکت فولاد یزد

شرکت صبا فولاد زاگرس

مجتمع فولاد کویر

شرکت کاوش جوش

شرکت گسترش فناوری خوارزمی

شرکت فولاد البرز تاکستان

مجتمع فولاد سبا

آذر فولاد امین

ذوب نورد توانا رام

فولاد آذربایجان

فولاد ناب تبریز

گروه صنعتی درپاد تبریز (درشاهین)

نورد آریان فولاد

فولاد راد همدان

فولاد کاوه تیکمه داش

ظفر بناب

فولاد سیادن ابهر

مجموعه عصر آهن به عنوان یکی از برجسته ترین مشاوران بازار در صنعت آهن آلات و فولاد، مطالعه این کتاب را به همه فعالان در بازار آهن و فولاد توصیه می کند.

بخوانید: فروش اینترنتی را با عصرآهن تجربه کنید

۰۱۶۳۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱