جدول وزن میلگرد آذر امین

جدول وزن میلگرد آذر امین

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه

میلگرد تاثیر مستقیمی بر افزایش مقاومت و استحکام سازه دارد. به‌همین دلیل، باید دارای کیفیت بالایی باشد. یکی از معتبرترین تولیدکنندگان میلگرد، مجتمع آذر فولاد امین تیکمه داش است که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. در‌ این مجتمع فولادی انواع میلگردهای آجدار و ساده تولید می‌شود.

اگر می‌خواهید با سایز و وزن میلگرد آذر امین بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جدول میلگرد آذر امین

وزن میلگرد آذر فولاد امین یکی از معیارهایی است که در هنگام استفاده از این محصول در سازه مورد توجه قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی، وزن میلگرد آذر امین به عواملی مانند نحوه تولید، جنس شمش، قطر و ضخامت میلگرد بستگی دارد. لازم به ذکر است میلگردهایی که وزن آن‌ها به جدول اشتال نزدیک‌تر باشند از کیفیت و استاندارد بالاتری برخوردار هستند.

در جدول زیر، وزن میلگرد 8 آذر امین و سایر سایزهای این میلگرد بیان شده است:

جدول میلگرد آذر امین

در ادامه به کاربرد میلگردهای پرمصرف این کارخانه می‌پردازیم و وزن میلگرد 10 آذر فولاد امین و سایر محصولات این مجتمع فولادی را با جدول اشتال مقایسه می‌کنیم:

وزن میلگرد 8 آذر امین

برای ساخت خاموت و سایر قطعاتی که به میلگرد انعطاف پذیر نیاز دارند؛ از میلگرد 8 استفاده می‌‌شود. وزن میلگرد 8 آذر فولاد امین برابر با 4.1 کیلوگرم است که مقداری با جدول اشتال فاصله دارد‌.

وزن میلگرد 10 آذر امین

برای تقویت سازه‌های بتنی، تولید حفاظ، نرده، ساخت رابیتس و… از میلگرد سایز 10 استفاده می‌شود. وزن میلگرد 10 آذر فولاد امین، 7 کیلوگرم است که با جدول اشتال فاصله اندکی دارد.

وزن میلگرد 12 آذر امین

در ساخت سازه‌های بتنی بزرگ باید از میلگردهایی با قدرت و استحکام بیشتری استفاده کرد. میلگردهای سایز 12 برای این سازه‌ها استفاده می‌شود. وزن میلگرد 12 آذر فولاد امین برابر با 10.13 کیلوگرم است که با جدول اشتال فاصله بسیار کمی دارد.

نحوه محاسبه میلگرد آذر فولاد امین

محاسبه دقیق وزن میلگرد آذر امین دارای اهمیت زیادی است. چراکه بر قیمت و نحوه استفاده از آن تاثیر دارد. مراجعه به جدول وزن میلگرد آذر فولاد امین یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بدست آوردن وزن‌ این محصول است، اما در برخی مواقع که جدول در دسترس قرار ندارد از فرمول زیر می‌توانید استفاده کنید:

نحوه محاسبه میلگرد آذر فولاد امین

تاثیر وزن و سایز میلگرد آذر امین بر قیمت

از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد آذر امین، سایز و وزن میلگرد است که تاثیر مستقیمی بر گران‌ یا ارزان بودن این محصول دارد.

میلگردهایی که وزنشان به جدول اشتال نزدیک‌تر‌ است و استانداردهایی مانند DIN آلمان را رعایت می‌کنند از قیمت بالاتری نسبت به سایر میلگردها برخوردار هستند.

ناگفته نماند در برخی موارد یک بندیل میلگرد سبک وزن، ممکن است گرانتر به‌ فروش برسد. این مورد به‌دلیل فروش کیلویی و وجود تعداد زیادی شاخه میلگرد سبک وزن در یک بندیل است.

مقایسه وزن میلگرد آذر امین با سایر کارخانجات

کارخانه‌ها و مجتمع‌های فولادی بسیاری در ایران به تولید میلگرد در اندازه‌ها و سایزهای مختلف می‌پردازند. در ادامه به مقایسه وزن میلگرد آذر فولاد امین با میلگردهای شاهین بناب، میانه و تیکمه داش پرداخته‌ایم.

مقایسه وزن میلگرد آذر امین با سایر کارخانجات

مشاوره و خرید از عصر آهن

ساخت یک سازه مستحکم و مقاوم بدون استفاده از میلگردی استاندارد امکان‌پذیر نیست. در بازار ایران، میلگردهای بی‌نام و نشان بسیاری وجود دارند که از وزن و سایز استانداری برخوردار نیستند. به‌همین دلیل، در‌ هنگام خرید میلگرد باید از فروشنده‌ای معتبر محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی عصر آهن با ارائه انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد آذر امین، به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین‌ زمان ممکن کالای موردنظرتان را سفارش دهید و آن‌را تحویل بگیرید. با مراجعه به سایت عصر آهن می‌توانید وزن میلگرد آذر امین و برندهای دیگر را مشاهده و قیمت‌های آن‌ها را بایکدیگر مقایسه کنید. برای سفارش محصول همین الان با شماره تلفن 0414180 تماس بگیرید.‌

۱۱۷۰
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱