وزن تیرآهن کرمانشاه

وزن تیرآهن کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ به‌روزرسانی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه

افزایش مقاومت و استحکام سازه‌ها بدون استفاده از تیرآهن غیرممکن است. در ایران، کارخانه‌های زیادی به تولید این محصول می‌پردازند. یکی از تولیدکنندگان تیرآهن که بخش عظیمی از مصرف داخلی کشور را تامین می‌کند؛ مجتمع فولاد غرب در کرمانشاه است. تیرآهن تولیدی توسط این مجتمع مزیت‌های زیادی دارد که یکی از آنها وزن آن است. وزن تیرآهن کرمانشاه نسبت به سایر محصولات مشابه سبک‌تر‌ است. به‌همین دلیل، متقاضیان بسیاری دارد.

در ادامه مطلب، توضیحات بیشتری درباره وزن تیرآهن 16 کرمانشاه و سایر تولیدات این کارخانه در اختیارتان قرار می‌دهیم.

جدول وزن تیرآهن کرمانشاه

تیرآهن کارخانه جهان فولاد غرب از سال 1387 کار خود را آغاز کرده است. این کارخانه تولیدات مختلفی را به بازار عرضه می‌کند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها؛ تیرآهن کرمانشاه است.

به طور کلی در ساخت تیرآهن از استانداردهای مختلفی مانند IPB، تیرآهن INP، CPE و IPE مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن تیرآهن کرمانشاه بر پایه استاندارد IPE است و در سه مدل سنگین، فابریک و سبک تولید می‌شود‌. تیرآهن  14 و 16 کرمانشاه با استقبال زیادی از سوی پیمانکاران روبرو است و متقاضیان بسیاری دارد. در جدول زیر به معرفی وزن تیرآهن 14 و 16 کرمانشاه می‌پردازیم:

جدول وزن تیرآهن کرمانشاه

وزن تیرآهن 14 کرمانشاه

در هنگام خرید تیرآهن، وزن آن اهمیت زیادی دارد، وزن تیرآهن 14 کرمانشاه برابر با  130 کیلوگرم است. این تیرآهن نسبت به محصولات دیگر وزن کمتری دارد که موجب شده قیمت ارزان‌تری داشته باشد.

تیرآهن 14 کرمانشاه اغلب برای ساخت تیرهای اصلی، فرعی و ستون بکار می‌رود.

وزن تیرآهن 16 کرمانشاه

وزن تیرآهن 16 کرمانشاه برابر 170 کیلوگرم است.

این تیرآهن برای ساخت ستون، سقف و خرپا مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتوجه به کارایی این تیرآهن، می‌توان آن‌را یکی از پرکاربردترین تیرآهن‌های موجود در بازار برشمرد.

استانداردهای تیرآهن کرمانشاه

وزن اغلب تیرآهن‌های تولید داخل کشور مانند وزن تیرآهن اصفهان در قالب استاندارد IPE تولید می‌شود. تیرآهن کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. این استاندارد که برای تیرآهن‌هایی با جان و بال باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌دلیل وزن سبک و مقاومت خمشی یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی بشمار می‌رود.

تیرآهن IPE کرمانشاه از لحاظ ظاهری به‌شکل حرف I  انگلیسی است و اغلب با ارتفاع 80 تا 600 میلیمتر تولید می‌شود‌. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تیرآهن‌ها متناسب بودن ضخامت بالا‌های انتهایی و ابتدایی آن است، این مورد در تیرآهن‌های دیگری مانند INP وجود ندارد.

استانداردهای تیرآهن کرمانشاه

نحوه محاسبه وزن تیرآهن کرمانشاه

وزن تیرآهن کرمانشاه باید به‌طور دقیق محاسبه شود. چراکه این قطعات باتوجه به سایز و وزن‌شان در قسمت‌های مختلف ساختمان‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اندازه‌گیری وزن تیرآهن 16 کرمانشاه و سایر محصولات این کارخانه باید وزن استاندارد یک متر تیرآهن در جدول اشتال را داشته باشید و در فرمول زیر جایگذاری کنید:

فرمول محاسبه وزن تیرآهن کرمانشاه

لازم به‌ذکر است که احتمال دارد وزن تیرآهن تولیدی کارخانه‌های مختلف کمی با عدد بدست آمده متفاوت باشد. اما هرچه به این عدد نزدیک‌تر باشد، به معنی آن است که این تیرآهن کیفیت بهتری دارد و به وزن ایده‌آل نزدیک است‌.

تاثیر وزن و سایز تیرآهن کرمانشاه بر قیمت

اگر بخواهیم به مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت روز تیرآهن کرمانشاه اشاره کنیم باید از سایز و وزن تیرآهن نام ببریم. هرچه سایز و وزن تیرآهن بالاتر باشد، قیمت آن بیشتر می‌شود.

در هنگام خرید، تیرآهن به‌صورت یک بندیل که دارای چندین شاخه است به‌‌فروش می‌رسد.

تیرآهن‌های موجود در هر بندیل باید وزن درستی داشته باشند؛ زیرا کوچکترین انحراف از وزن استاندارد می‌تواند قیمت تیرآهن‌ را افزایش یا کاهش دهد.

خرید تیرآهن کرمانشاه عصر آهن

تیرآهن کرمانشاه به‌دلیل وزن سبک و قیمت مناسب یکی از محصولاتی است که متقاضیان بسیاری دارد. برای دسترسی راحت به این محصول و خریدی به‌صرفه می‌توانید به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید.

در این وب‌سایت مشخصات و وزن تیرآهن کرمانشاه درج شده است که می‌توانید با مطالعه توضیحات‌ هر محصول برای خرید تیرآهن موردنیازتان اقدام کنید.

اگر برای خرید تیرآهن کرمانشاه به راهنمایی نیاز دارید یا آنکه نمی‌دانید چگونه باید تیرآهن مورنظرتان را سفارش دهید کافیست با شماره تلفن 0414180 تماس بگیرید. کارشناسان عصرآهن آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

۰۴۴
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱